Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Προσπαθήστε να Κατανοήσετε την Αρχή του Αδαούς Παιδιού


oneΣρι Νισαργκαντάττα Μαχαράτζ 
"Μαχαράτζ: Αυτό για το οποίο μιλάω είναι η γνώση της ολότητας. Δεν είναι ένα κομμάτι πληροφορίας. Εγώ στοχάζομαι πάνω στην εκδήλωση ως σύνολο, ενώ εσείς πιάνετε μόνο ένα τμήμα, μια ιδέα από τις ομιλίες μου και λέτε ' μου αρέσει αυτή η ιδέα' και ύστερα της δίνετε ανώτερη θέση ονομάζοντάς την Μπράχμα, Βίσνου κ.τ.λ. Δεν προσπαθείτε, όμως, να κατανοήσετε το συνολικό και το ' πλήρες' νόημα.
Επισκέπτης: Μιλούσατε για αυτήv την αρχή του αδαούς παιδιού. Μπορείτε να το εξηγήσετε λίγο περισσότερο;
Μαχαράτζ: Όταν γεννιέται ένα παιδί είναι μια αβλαβής μορφή σάρκας και αίματος και εντελώς αθώα. Δεν έχει καμιά πρόθεση, αλλά έχει το ένστικτο της τροφής, της απέκκρισης και του κλάματος. Με τον καιρό αυτή η μάζα σάρκας αναπτύσσει την ικανότητα της γνώσης και της δράσης. Βαθμιαία η γνώση του 'είμαι' γίνεται αισθητή και αυτή ακολουθείται από το νου. Αυτό το αίσθημα της 'κατάστασης του είμαι' πριν από τοv σχηματισμό του νου είναι η αρχή του αδαούς παιδιού, που ονομάζεται κατάσταση  μπάλκρίσνα. Αυτή η ίδια αρχή είναι η πηγή ή το θεμέλιο πάνω στο οποίο η βρεφικότητα αναπτύσσεται σε παιδικότητα, εφηβεία κ.ο.κ. υφιστάμενη συνεχώς φυσικές και βιολογικές αλλαγές. Τέλος φτάνει στην ενηλικίωση, όταν όλες οι φυσικές και νοητικές λειτουργίες φτάνουν στο αποκορύφωμά τους. Αλλά ποια είναι η ρίζα όλων αυτών των επιτεύξεων; Είναι μόνο εκείνη η αρχή του αδαούς παιδιού, που αναπτύχθηκε με την αύξηση αποκλειστικά από τα μέσα προς τα έξω. Στηv διάρκεια αυτής της ανάπτυξης προς την ωριμότητα και αργότερα, δέχεται, καταγράφει και αντιδρά σε όλες τις εντυπώσεις μέσω των αισθήσεων και του νου της. Όμως όλα αυτά συμβαίνουν μόνο αφού γνωρίσει τον εαυτό της.
Η δική σου λαθεμένη ιδέα για την γνώση είναι ότι συλλέγει πληροφορίες και ιδέες από τα έξω μέσω των πέντε αισθήσεων της γνώσης ή αντίληψης. Ύστερα δίνεις αυτές τις πληροφορίες σε άλλους σαν σημαντική γνώση και γοητεύεσαι απ' αυτήν. Όμως όταν εγώ μιλάω για γνώση, δεν αναφέρομαι σ' αυτό, αλλά στην γνώση ότι 'εσύ είσαι', στην αίσθηση του όντος, στην παιδική αρχή ή στην κατάσταση μπάλκρίσνα, που είναι η ριζική αιτία όλων των αποκτημάτων σου, τόσο πνευματικών όσο και κοσμικών. Θα πρέπει να προσπαθήσεις να κατανοήσεις τι είναι αυτή η παιδική αρχή. Ασχολούμαι μόνο με αυτήν και όχι με την αποκαλούμενη 'γνώση' σου που κέρδισες εξωτερικά μέσω των αισθήσεων.
Αυτή η αρχή μπάλκρίσνα έχει μεγάλη δύναμη. Είναι η 'χημική ουσία' που μπορεί να εμφανίζει φωτογραφικές μνήμες, μπορεί να διατηρεί και να αναπαράγει οτιδήποτε διαβάζουμε ή ακούμε έστω και μόνο μια φορά. Αυτή είναι η εσωτερική ικανότητα της αρχής του 'μη γνωρίζοντος', αδαούς παιδιού, του μπάλκρίσνα. Εδώ μπάλ σημαίνει την θρεπτική ουσία, το παιδί-σώμα, και κρίσνα σημαίνει 'μη γνώση', δηλαδή άγνοια. Όμως έχει την δυνατότητα να δεχθεί, να ανταποκριθεί και να αντιδράσει.
Εσύ δεν κάνεις τίποτε. Όλα αυτά συμβαίνουν αυθόρμητα μέσα σου. Αν θέλεις να κατανοήσεις το βαθύ υποκρυπτόμενο νόημα, πήγαινε στην ίδια την πηγή, στην αίσθηση του όντος σου και μείνε εκεί. Αλλά πάνω απ' όλα μην μαζεύεις ιδέες.
Εδώ αυτές οι ομιλίες προβάλλουν τόσο αυτόματα όσο η αναπνοή. Εκατοντάδες άνθρωποι έρχονται και ακούν τις ομιλίες, αλλά εγώ δεν παίρνω καμιά πόζα. Γιατί; Στον κόκκο της αίσθησης του όντος μου, μαζί με την αίσθηση του όντος συνέβη σε μένα η πραγμάτωση, ενώ παρατηρούσα τον εαυτό μου και όλα τα άλλα.
Ύστερα όλα τα γεγονότα συνέβαιναν αυτόματα. Ακόμη και οι ομιλίες εδώ είναι αυθόρμητα συμβάντα και επομένως δεν είμαι εγώ ο ομιλητής. Ούτε είμαι εγώ, σε αυτήν την κατάσταση, η παιδική αρχή, η μπάλκρίσνα, γιατί εγώ διαμένω στο Απόλυτο.''
Απόσπασμα από το βιβλίο-το Νέκταρ της Αθανασίας
 r-u-sirius.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου